به نام خدا
زنان ززیبا ترین خلقت خداوند هستند.
این زیبایی در پوشش و رفتار او جلوه بیشتری دارد
ارزش زن را خدا و پیامبرش حضرت محمد (ص) در زمانی که دختران را زنده به گور میکردند بالا بردند و قداست زن را حفظ کردند
از نظر تاریخی، حجاب در جوامع مسلمان به ندرت از اهمیت بالایی برخوردار بودهاست. بهعلاوه، موضوع حجاب در ادبیات پیشامدرن مسلمان بیش از هر چیز در کلام یا تصوف نه به عنوان یک لباس، بلکه به عنوان مانعی که دیدار خدا را در دنیا یا آخرت مبهم میکند، مطرح شدهاست.[۳] حجاب یکی از اصطلاحات اسلامی است که به پوشش زنان از منظر شرع مربوط است. در گفتمانهای قدیمی فقهی از واژه ستر برای این حکم شرعی استفاده میشد و کلمه حجاب یک اصطلاح جدید در این زمینه بهحساب میآید. این حکم شرعی در کنار حکم شرعی پوشش مردان عنوان شدهاست و از دیدگاه اسلامی، بیش از آنکه به عنوان یک حکم شرعی فردی مورد بررسی قرار بگیرد، به عنوان یک رفتار اجتماعی مورد توجه است. مسئله حجاب، هفت مرتبه در قرآن در سورههای اعراف، اسراء، مریم، ص، احزاب، فصلت و شوری مورد اشاره قرار گرفتهاست اما تنها در آیه ۵۳ سوره احزاب، به معنای اصطلاحی حجاب پرداخته شدهاست. از این آیه به جهت استفاده شدن واژه حجاب در آن، آیه حجاب گفته شدهاست. توسط برخی از پژوهشگران مسلمان، این آیه حفظ شأن و حرمت پیامبر اسلام و نوعی احترام ویژه به همسران محمد بودهاست.[۱۳] علاوه برحجاب، به مسئله حیا زن مسلمان نیز در متون دینی از جمله قرآن پرداخته شدهاست و این مقوله برای زنان نسبت به مردان، با جزئیات بیشتری مطرح شدهاست. این احتمال داده شدهاست که این تأکید بیشتر به زنان، یا به جهت تهدیدگری بیشتر جنسیت زنان نسبت به مردان یا به جهت نیازمندی به راهنمایی بیشتر زنان برای حفظ عفت خود بودهاست. با این وجود، ممتاز علی معتقد است که حجاب تنها در یک آیه مورد اشاره قرار گرفتهاست و از همین رو، تأکید قرآن ب نها در یک آیه مورد اشاره قرار گرفتهاست و از همین رو، تأکید ر حیا بودهاست.[۱۴]